Tuesday 21 May 2013

My sister ~Birthday Girl~

Assalamualaikum, Konnichiwa, Ayonghaseyo ^_^
Alhamdulillah, siap juga laptop umy ni dibaiki jadi boleh la umy mula update blog :)


Baru-baru ni, adik umy yang ke-3 telah menyambut hari jadinya dekat asrama. Nasib baik asrama adik umy dekat, jadinya petang itu Umy dan family umy pergi melawat adik umy untuk sambut hari jadinya. Adik umy yang ke-2 dah ada motor jadi dia nak naik motor tak nak naik kereta. Adik Umy yang paling akhir sekali pun nak ikut sekali naik motor, tapi mama umy & umy sendiri pun risau nak benarkan sebab adik umy yang ke-2 ni bawak moto memang laju. Umy pun kalau naik dengan dia mesti pesan suruh bawa slow-slow. Rasa macam nak tercabut topi keledar umy ni.

Tapi adik umy yang akhir ni mula buat drama air mata, dan akhirnya dia pun naik moto dengan abangnya. Bila dah mula bertolak, family umy pergi beli makanan dan kek dulu. Tengok dari belakang adik umy yang kecil tu macam nak melayang ja bila naik moto, risau tengok. Melalui tingkap Umy dan adik umy yang ke-4 cepat-cepat pesan suruh adik umy pegang kuat-kuat abang wan. Adik Umy pun terus peluk erat-erat dan kelakar sangat tengok topi keledar yang adik umy pakai. Macam besar dari badan :D


Bila dah sampai asrama, umy sekeluarga pun menunggu adik umy. Sampai sahaja kami mula menjamu selera dan tak lama kemudian kakak angkat adik umy datang. wah, cemburu juga umy dapat tahu yang adik umy ada kakak lain -_-' Tapi tak pe, yang penting kakak angkat adik umy tu baik dan ramah :) Kami menjamu selera dan ayah umy dengan adik umy yang ke-2 beredar sekejap untuk solat asar.

Tiba-tiba kakak angkat adik umy tanya " kak, yang lelaki tadi tu suami kakak ke? " Wah, terkedu Umy, siapa yang dia maksudkan? adik umy dah faham dan kenyit-kenyit mata dekat umy. Oh mesti dia maksudkan adik umy yang ke-2 tu. Belum sempat Umy jawab dia tambah lagi " Tak la, sebab nampak macam serasi " Hehe memang la serasi dah adik-beradik kata umy dalam hati tapi Umy jawab saja "Ya" dan dia mula mengangguk dan kata "wah.." kagumkah? hehe


Tapi selepas tu Umy cepat-cepat cakap " Adik la " dan dia mula kecewa sebab salah teka. "Adik?" tambah dia lagi. Mungkin sebab muka umy nampak macam muda daripada adik Umy kot, sebab tu dia terkejut hehe. Bila sampai masa potong kek, ayah umy pun baca doa khas untuk birthday girl dan kami makan dengan gembira kek tu :) Bila masa nak balik Umy ikut adik umy masuk asrama, rasa rindu nak lepas dia sebab umy jarang jumpa dia. Umy cuti sem tapi dia masih dekat asrama.

Keadaan dalam asrama macam pasar malam, banyak barang yang dijual dan umy masuk pun mereka tak perasan hehe. Sampai dekat tempat adik umy, dia mula menunjukkan kekreatifan dia menghias dom. dan tunjuk-tunjuk surat-surat yang kakak angkat dia beri. Tiba-tiba mata Umy terpandang sepasang baju kurung
yang macam umy kenal " Ana ambik baju kakak " kata Umy. " Mama yang bagi masa ana tak cukup baju " Dengar saja perkataan 'mama' umy pun akur.

Umy pun beri hadiah dekat adik umy, dan dia letakkan dekat atas meja. Tiba-tiba umy terfikir, " Jom tukar baju nak. Kita menyamar, kakak jadi hang " " Jom " kata adik Umy sambil jalan ke arah umy dengan terujanya. " Eh tak payah la" Kata Umy sambil tolak adik umy ke tepi, saja gurau-gurau. Kami berdua pun mula keluar sambil ketawa riang dan lupa tujuan asal kami ke dom iaitu untuk ambil laptop yang adik umy pinjam dari adik umy yang ke-2. Jadi adik Umy pun berpatah balik ke dom, dan umy dah tak sanggup ikut hehe. Setelah semua siap, kami pun bertolak pulang dengan gembiranya dan harap ana akan habis exam cepat :)

Happy Birthday Ana, Jaga diri elok-elok.
Walaupun hadiah tak seberapa, tapi bukan yang itu yang hendak dinilai,
Sebab keikhlasan dan kasih sayang antara kakak dan adik tidak akan dapat dinilai dengan apa-apa pun <3
Hwaiting ! ^_^

p/s: Birthday adik angkat Umy coming soon :)

No comments:

Post a Comment